Materials < Orquestra Mirasol-2
Article sobre la gravació del segon treball de l'Orquestra Mirasol, un doble LP, a GEMA-2, l'any 1975. És un document en format pdf, amb 2 pàgines. Per veure'l com a galeria d'imatges, clicar aquí o la imatge de dalt. Per a descarregar el pdf, clicar aquí.
En la primera foto, es veu el sintetitzador Moog 1c, que corria per allà abans de l'arribada del Minimoog, que era un model més reduït i fàcil de fer sonar. L'1c era un enorme i respectable animal, capaç de generar una nota cada cop (!) i que patia, com el seu germà petit, d'una afinació no massa precisa.
Encara que jo surto, dret, al costat del Xavier, mentre escoltem i repassem la gravació, el meu nom no és enlloc. Els tècnics i mescladors sempre som allà, però en segona fila. Acompanyem i ajudem en aquesta etapa.
És curiós de quina manera es narra, en aquest petit reportatge (en aquest cas, Pascual Muñoz), el que passa dins d'un estudi de gravació:
Estamos en los estudios Gema. Se está gestando la grabación del segundo álbum de la Mirasol. El ruido de nuestros pasos es amortiguado por la moqueta. Miles de ínfimos corpúsculos perdidos en una maraña de bien dispuestos cables conmutan una y otra vez, los diferentes mecanismos de grabación bajo la supervisión de una mano experta. Once músicos de estudio tienen a su cargo la sección de cuerda, la única que falta para completar ciertos pasajes del disco.
El trabajo es agotador, una y otra vez se debe pasar el playback sobre el que se ha de poner el relleno. Tras la pecera, Xavier Batllés conduce pausadamente a los músicos en su innato afán de superación y refinamiento. En la cabina la mirada atenta de Víctor hace que no pase ningún detalle por alto.
Es un trabajo de equipo lo que se está llevando a cabo. Por allí también están Kruppa Quinteros y Dave, sonriendo y sugiriendo. No podían faltar tampoco los hombres de la casa de discos. Todos están en el lío: los movimientos felinos y sigilosos del fotógrafo buscando ángulos e intentando captar al máximo el ambiente reinante, las indicaciones de los miembros de la Mirasol, las sugerencias del técnico, los amigos que han venido a interesarse, incluso el muchacho que fue a buscar la bebida al bar de la esquina. (…)